11 Nisan 2014 Cuma

Avam Kahvesi

    İlk yazıya blog yazma fikrinin çıktığı Avam Kahvesi'ni tanıtarak başlıyalım. Yine sağda solda gezinirken avam kahvesine yolumuz düştü. Çok hoş olan bu mekanı ve nicelerini gezip neden bir blog açmayalım ki hem bilen bilmeyenlere paylaşmış oluruz fikri çok hoşumuza gitmişti.


                     
               

İstanbul’a ilk geldiğim zamanlardan bu yana hep bir memleket özlemi vardı içimde. Bana Denizli’yi anımsatan her şeye dört elle sarılır hale gelmiştim. Bu duygular avam kahvesinin en önemli özelliği olan Ordu’dan Antalya’ya, Denizli’den Manisa’ya kadar yaklaşık yirmi farklı il ve ilçenin yerel gazozlarının olduğunu duyunca hemen gittim. Menüde zafer gazozu görünce gözlerim parladı adeta. Garsona dedim ki “ Çek bana bir zafer”.  Belki de bunu söylemeyi özlemiştim. Gazozların yanı sıra her masada bulunan çocukluğumuzun oyunu solo test ile zekânızı da ölçebilirsiniz (!)   Ben en az iki tane bıraktım şimdiye kadar. Övünmek gibi olmasın ama zekâ tablosuna göre zeki çıktım J 



Sadece gazozları değil, mekânın dizaynı da çok hoş. Eskilere ait pek çok Türk Filmi afişi duvarları süslüyor. Henüz tanık olmadım daha ama duyduğuma göre akşamları kültürel düzeyi yüksek muhabbetler dönüyormuş. Soğuk kış akşamlarında yanan bir şömine de bu sohbetlere otantik bir ortam oluşturuyormuş.

İstanbul dışından gelip özlediğimiz lezzetleri tadarak çocukluğuna dönmek isteyen herkese avam kahvesine uğramasını tavsiye ederim…    


Avarengi Yol Tarifi: İstiklale Taksim Meydanın'dan girip Tünel'e doğru giderken sol tarafta Bambi'yi görceksiniz onun hemen yanındaki sol sokağa girin (Taksim'den Tünel'e 3. sol sokak) sokağı bitirdikten sonra sola dönün yol sağa kıvrılcak hiç sapmadan giderseniz solda görüceksiniz.(Fransız Lisesi'nin karşısında)


Adres: Katip Mustafa çelebi Mah. Çukurluçeşme Sk. No:4/A, 34433 Taksim/İstanbul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder